Wat niemand ooit voor mogelijk had gehouden, kan de organisatie toch overkomen. Een crisis. Een onverwachte gebeurtenis met een grote impact op de continuïteit en reputatie van je organisatie. Het zorgt voor hectiek, twijfel en onzekerheid. Niet alleen bij de klanten, maar ook zeker bij de medewerkers, leveranciers en andere belanghebbenden. Of het nu gaat om een uitslaande brand, het terugroepen van een product of het Coronavirus; gedegen crisiscommunicatie is van groot belang om reputatieschade te voorkomen. Ik help daar graag bij, zowel preventief of wanneer de vlam al in de pan is geslagen.

Crisiscommunicatie vraagt in de eerste plaats om een goede voorbereiding en vervolgens veel organisatie en coördinatie. Mijn ervaring is dat een integraal overzicht en een rationele benadering het verschil maakt. Vaak gaat de aandacht uit naar pers en sociale media, maar er zijn veel meer domeinen die aandacht vragen, zoals medewerkers, klanten, leveranciers, verzekeraars, investeerders en belangenorganisaties. Ontstaat er een crisis? Dan is de tijd van voorbereiding beperkt en moet je snel en adequaat handelen. Er komen veel vragen op je af. Is hiervoor de juiste capaciteit in huis?

Ik adviseer en ondersteun bedrijven en organisaties op het gebied van crisiscommunicatie en neem graag het voortouw om het gewenste resultaat te bereiken. Wil jij ook goed voorbereid zijn op een crisis? Of heb je vragen over onze aanpak? Neem dan contact met mij op.