Bas vermond
Over mij

I am not a product of my circumstances. I am a product of my decisions

Wie haal je in huis met Bas Vermond?

Vermond? Dat is toch diegene die altijd op tv over winkels praat? Dat klopt, maar hij doet nog veel meer. Het ondernemen zit in Bas zijn bloed. Met een aantal tussenpozen is hij in januari 2020 weer volledig voor zichzelf begonnen. De naam van zijn bedrijf is simpel; Bas Vermond Communicatie & Journalistiek. Dat moet de lading wel dekken, aldus Bas.

Als je Bas ziet en hoort praten, zou je het niet zeggen, maar hij is een behoorlijk introvert persoon. Zo’n type die bij netwerkbijeenkomsten liever achter aan de bar staat, dan in een groep het hoogste woord voert en liever ergens rustig kan focussen op het werk, dan bij elk bureau staat te kletsen. Hij praat over alles, maar bij voorkeur niet over zichzelf. Dat onderwerp kent hij namelijk al en Bas wil graag leren, ervaren en ontdekken. Klinkt ongezellig, zo’n muurbloempje? Integendeel, snijd een onderwerp aan waar Bas graag over praat (neem communicatie en journalistiek), dan kun je maar beter even gaan zitten.

Door zijn bijna kinderlijke nieuwsgierigheid is hij altijd bezig met het achterhalen waarom bepaalde zaken gaan zoals ze gaan. Het grote voordeel van deze manier van werken en focussen is dat Bas snel zaken doorziet, patronen herkent en beter over de lange termijn kan denken en adviseren. Verwacht dan ook geen losse flodders, maar altijd een structurele en gedegen aanpak en advisering. Hij kan direct overkomen in zijn manier van adviseren, dit komt mede door een hoge mate van loyaliteit en vasthoudendheid. 

Als freelance journalist hanteert hij dezelfde aanpak als bij zijn communicatieadvies, gestructureerd en altijd onderbouwd. Schrijven doet hij om zijn gedachten te ordenen, om zaken te begrijpen. Nooit in opdracht, altijd onafhankelijk. Hij schrijft nimmer over organisaties waar hij voor werkt en vice versa.

Meer weten over Bas? Neem contact op en drink een (digitaal) kopje koffie met hem om te ontdekken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.

Communicatie

Interim communicatie

Ik ben op de volgende gebieden in te zetten:

  • Communicatiestrategie ontwikkelen / uitvoeren / ondersteunen
  • (Strategische) Advisering over communicatievraagstukken
  • Ontwikkelen of uitvoeren persbeleid / woordvoering
  • Mediatraining geven / ontwikkelen
  • Tijdelijke invulling communicatiewerk (bv door zwangerschapsverlof of vakanties)
  • Extra handen nodig voor communicatie
  • Een frisse blik op vastgelopen vraagstukken
  • Schrijven en redigeren persberichten, interviews, speeches en (web)teksten
  • Analyses maken van media-, doelgroep- of stakeholdergebieden
  • Webcare opzetten en onderhouden

 

Ik help graag! Meer weten? Neem contact met mij op.

Bekijk portfolio

Journalistiek

Onderzoeksjournalistiek

Kritisch, maar altijd onderbouwd. Dat is voor mij onderzoeksjournalistiek. Ik schrijf over uiteenlopende onderwerpen, van retail tot banken, van onderwijs tot duurzaamheid. Nooit in opdracht, altijd onafhankelijk. 

Interviews

Voor mijn artikelen maak ik graag en vaak gebruik van experts. Kennis en expertise haal ik op door middel van interviews, of verwerk dit in een eigen interview met deze persoon. 

Meer weten? Neem contact met mij op of download hier mijn portfolio.
Bekijk portfolio