Bas vermond
Over mij

If you really look closely, most overnight successes took a long time.

Wie haal je in huis met Bas Vermond?

Vermond? Dat is toch diegene die altijd op tv over winkels praat? Dat klopt, maar hij doet nog veel meer. Het ondernemen zit in Bas zijn bloed. Met een aantal tussenpozen is hij in januari 2020 weer volledig voor zichzelf begonnen. De naam van zijn bedrijf is simpel; Bas Vermond Communicatie & Journalistiek. 

Als je Bas ziet en hoort praten, zou je het niet zeggen, maar hij is een behoorlijk introvert persoon. Zo’n type die bij netwerkbijeenkomsten liever achter aan de bar staat, dan in een groep het hoogste woord voert en liever ergens rustig kan focussen op het werk, dan bij elk bureau staat te kletsen. Hij praat over alles, maar bij voorkeur niet over zichzelf. Dat onderwerp kent hij namelijk al en Bas wil graag leren, ervaren en ontdekken. Klinkt ongezellig, zo’n muurbloempje? Integendeel, snijd een onderwerp aan waar Bas graag over praat (neem communicatie en journalistiek), dan kun je maar beter even gaan zitten.

Door zijn bijna kinderlijke nieuwsgierigheid is hij altijd bezig met het achterhalen waarom bepaalde zaken gaan zoals ze gaan. Het grote voordeel van deze manier van werken en focussen is dat Bas snel zaken doorziet, patronen herkent en beter over de lange termijn kan denken en adviseren. Verwacht dan ook geen losse flodders, maar altijd een structurele en gedegen aanpak en advisering. 

Als freelance journalist hanteert hij dezelfde aanpak als bij zijn communicatieadvies, gestructureerd en altijd onderbouwd. Schrijven doet hij om zijn gedachten te ordenen, om zaken te begrijpen. Nooit in opdracht, altijd onafhankelijk. Hij schrijft nimmer over organisaties waar hij voor werkt en vice versa.

Meer weten over Bas? Neem contact op en drink een (digitaal) kopje koffie met hem om te ontdekken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.

Communicatie

Interim mogelijkheden
Tijdelijke opvang van communicatiewerk door bijvoorbeeld zwangerschapsverlof, langere vakanties of benodigde extra inzet, behoort tot de mogelijkheden. 

Neem contact met mij op voor een vrijblijvend gesprek.

Bekijk portfolio

Journalistiek

(Onderzoeks)journalistiek

Kritisch, maar altijd (cijfermatig) onderbouwd. Dat is voor mij onderzoeksjournalistiek. Ik schrijf met de focus op financieel / economische onderwerpen, maar ik maak ook graag uitstapjes naar andere werkvelden. Nooit in opdracht, altijd onafhankelijk. 

Mogelijkheden:

- Mediatraining voor directie en/of medewerkers
- Woordvoering professionaliseren, trainen en ondersteunen
- Schrijven persberichten, speeches, correspondentie en andere (online) uitingen
- Analyseren stakeholders en media

Meer weten? Neem contact met mij op.
Bekijk portfolio