Bas vermond
Wat is de KLEI-Methode?

KLEI-Methode

De KLEI-methode
Lijkt het alsof de communicatie in klei vastzit? De effectiviteit van alle inspanningen lijkt steeds minder te worden. Er moet steeds harder worden gewerkt om de doelstellingen te behalen, maar echte resultaten blijven uit. Het voelt als structureel achter de feiten aan lopen en de waan van de dag regeert. Herkenbaar?

Dan is het tijd voor de KLEI-methode. Al jaren pas ik bij organisaties deze zelf ontwikkelde methode toe om snel te achterhalen hoe communicatie het best weer effectief en efficiënt ingezet kan worden. 

De KLEI-methode

Kijken
We starten met het doornemen van alle communicatie-uitingen, van webteksten tot interne communicatie en van sociale media tot nieuwsbrieven. We kijken naar de communicatiestrategie en communicatieplannen. Ook wordt er gekeken naar hoe medewerkers worden ingezet en hoe hun werkzaamheden zijn ingericht. 

Luisteren 
Door betrokken medewerkers te interviewen verzamel ik informatie en inzichten. Dit zijn vaak communicatiemedewerkers en managers. We achterhalen de pijnpunten en wat de gewenste situatie moet worden. 

Evalueren 
Alle informatie uit de eerste twee stappen wordt verzameld, geëvalueerd en besproken. Deze informatie wordt samengevat in een analyse van de huidige situatie. 

Implementatie
Aan de hand van de evaluatie werken we naar een plan om naar de gewenste 'uit-de-klei'-situatie te komen. Er wordt een op maat advies opgeleverd met gerichte implementatiestappen die de organisatie kan nemen. 

De KLEI-methode is snel uitvoerbaar en levert praktische handvatten op, dit in tegenstelling tot andere vaak duurdere communicatieadviestrajecten. 

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van de KLEI-methode?

Neem contact met mij op voor een vrijblijvend gesprek.

terug